Regulamin aplikacji mobilnej “Pomoc Drogowa” dla Partnerów
Niniejszy regulamin aplikacji mobilnej “Pomoc Drogowa App”, dalej zwany “Regulaminem”, określa warunki oraz zasady korzystania z aplikacji Pomoc Drogowa App, która jest oprogramowaniem łączącym kierowców (użytkowników aplikacji) i przedsiębiorców (świadczących usługi z zakresu pomocy drogowej), aby ułatwić im nawiązanie współpracy.
I. Definicje
- Umowa o Korzystanie z Aplikacji oznacza umowę zawartą pomiędzy Pomoc Drogowa App a Partnerem na podstawie niniejszego Regulaminu, której przedmiotem jest udostępnianie Partnerom aplikacji mobilnej Pomoc Drogowa i pośredniczenie w nawiązaniu współpracy z Użytkownikami, w tym usługi świadczonej drogą elektroniczną przez Usługodawcę polegająca na prowadzeniu Konta Partnera.
- Użytkownicy oznaczają osoby, które zarejestrowały się w Aplikacji w celu korzystania z oprogramowania i usług pośrednictwa świadczonych przez Pomoc Drogowa App.
- Aplikacja Pomoc Drogowa/ Aplikacja oznacza aplikację mobilną obsługiwaną przez Usługodawcę na urządzenia z dostępem do Internetu, w szczególności takie jak smartfon i tablet, służącą do pośredniczenia w świadczeniu Usług pomocy drogowej w tym m.in. laweta zwykła, holowanie, uruchomienie akumulatora, naprawa opon.
- Pomoc Drogowa App/Usługodawca - oznacza spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (adres: ul. Rondo Ignacego Daszyńskiego 1, 00-843 Warszawa) wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem: 0001097214, NIP: 5273105775, REGON: 528208170.
- Usługi oznaczają świadczenia z zakresu szeroko rozumianej pomocy drogowej realizowane przez Partnerów zarejestrowanych w Aplikacji na rzecz Użytkowników. Usługi mogą polegać w szczególności na wezwaniu lawety i holowaniu auta, usługach wulkanizacyjnych, naprawy auta itp.
- Partnerzy oznaczają przedsiębiorców świadczących usługi z zakresu szeroko rozumianej pomocy drogowej zarejestrowanych w Aplikacji na obszarze przez siebie wskazanym.
- Konto Partnera jest to zbiór informacji o Partnerze (w tym dane osobowe oraz historii jego zleceń) dający możliwość weryfikacji wypłat, zadowolenia Użytkowników, składania oświadczeń woli, potwierdzania płatności.
- Usługi Pośrednictwa oznaczają usługi oferowane przez Usługodawcę w zakresie pośrednictwa w zawieraniu umów o świadczenie usług pomiędzy Partnerami a Użytkownikami za pośrednictwem Aplikacji.
II. Korzystanie z Aplikacji Pomoc Drogowa
- Aby korzystać z Aplikacji Pomoc Drogowa, należy bezpłatnie pobrać i zainstalować Aplikację na swoim urządzeniu mobilnym, zapewniającym dostęp do Internetu, właściwą dla systemu operacyjnego na tym urządzeniu, zarejestrować się i założyć konto zgodnie z procedurą w Aplikacji i zaakceptować Regulamin oraz Politykę Prywatności.
- W trakcie rejestracji Partner musi podać następujące dane: imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail oraz swoją lokalizację, w ramach której może świadczyć Usługi.
- Niezbędnym elementem aby zostać Partnerem jest przesłanie przez Aplikację zdjęcia lub skanu prawo jazdy i zdjęcia lub skanu dowodu rejestracyjnego, potwierdzającego bycie w posiadaniu samochodu typu laweta.
- Partner obligatoryjnie musi wybrać kategorię Usług, które zamierza świadczyć na rzecz Użytkowników. Fakultatywnie Partner może załączyć zdjęcia z galerii lub użyć aparatu Aplikacji.
- Partner może korzystać z Aplikacji i świadczyć Usługi po zatwierdzeniu Konta Partnera przez Usługodawcę.
- Partner zobowiązany jest do przechowywania swoich danych logowania do Konta Partnera w bezpiecznym miejscu i nie może ujawnić ich osobom trzecim ani zezwalać im na dostęp do Aplikacji Pomoc Drogowa App. Partner ponosi wyłączną odpowiedzialność za poufność i bezpieczeństwo swojego Konta Partnera.
- Partner jest zobowiązany do podania swoich danych osobowych w sposób zgodny z prawdą, kompletny oraz do ich aktualizowania.
- Usługodawca świadczy usługi komunikacji między Użytkownikami a Partnerami ale sam nie świadczy Usług, które będą realizowane.
- Podczas instalacji Aplikacji Pomoc Drogowa App numer telefonu Partnera zostaje powiązany z odpowiednim Kontem Partnera i jest dodawany do bazy danych.
- W każdym momencie istnieje możliwość zrezygnowania z korzystania z Aplikacji Pomoc Drogowa. W celu usunięcia Konta Partnera należy wysłać prośbę o usunięcie konta poprzez Aplikację lub na adres mailowy kontakt@pomocdrogowaapp.pl W przypadku usunięcia Konta Partnera, nie będzie możliwości przywrócenia danych z nim powiązanych. Dane osobowe Partnera będą przechowywane dalej o ile wymagane jest to obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie zasadami opisanymi w Polityce Prywatności.
- Przyjęte a niezrealizowane jeszcze zlecenia muszą zostać wykonane a ewentualne zaległe płatności zostaną uregulowane w terminie 7 dni od dnia usunięcia Konta Partnera.
- Partner zobowiązany jest wywiązywania się osobiście ze swoich wszelkich zobowiązań podatkowych i przestrzegania przepisów prawa dotyczących świadczenia usług, w tym: uiszczania podatku dochodowego, VAT-u, składek na ubezpieczenie społeczne lub innego obowiązującego podatku, spełnienia wszystkich innych obowiązków związanych z prowadzeniem działalności. W przypadku gdyby jakaś część zobowiązań Partnera została zapłacona, uregulowana przez Usługodawcę, Partner zobowiązany jest do zwrotu tych należności tudzież upoważnia Usługodawcę do ich potrącenia z należnego mu wynagrodzenia.
III. Płatność w Aplikacji Pomoc Drogowa
- Partner zobowiązany jest do wyceny swoich Usług. Może to być stawka ryczałtowa za rozpoczęcie usługi i każdy przebyty kilometr. Koszt Usługi musi być znany Użytkownikowi przed potwierdzeniem zamówienia i nie może ulec zmianie z zastrzeżeniem ust. 3 poniżej.
- Partner nie może wliczać do opłat koszty dojazdu na miejsce realizacji Usługi.
- W trakcie realizacji Usługi może zaistnieć konieczność wykonania Usług dodatkowych. Usługi te wraz z ich ceną należy zarekomendować w Aplikacji. W przypadku gdy Użytkownik nie wyrazi zgody na ich wykonanie nie może zostać naliczona żadna dodatkowa kwota.
- Zapłata za Usługę dokonywana jest przed jej realizacją.
- Płatność może być dokonana poprzez dostępne formy płatności online.
- Wypłata wynagrodzenia Partnerowi za zrealizowane i opłacone Usługi dokonywana jest na żądanie Partnera i trwa do 14 dni.
- Wynagrodzenie pomniejszone jest o prowizję należną Usługodawcy. Prowizja na przestrzeni czasu i rozwoju Aplikacji może się zmieniać, jej aktualna wartość 5%.
- Wyłączną odpowiedzialność wobec Użytkownika za prawidłowość opłat za Usługi ponoszą Partnerzy.
IV. Zamawianie i anulowanie Usług
- Pomoc Drogowa App świadczy usługi pośrednictwa i umożliwia zawarcie umowy o świadczenie usług pomiędzy Użytkownikiem a Partnerami, przesyłając zamówienie Użytkowników bezpośrednio do Partnera.
- Istnieje możliwość zamówienia Usługi “na teraz” ale także możliwość zaplanowania jej na konkretny dzień i godzinę w czasie późniejszym.
- Usługę uznaje się za zamówioną w momencie, gdy Użytkownik wybierze Usługę i ją potwierdzi, a Partner zgodzi się poprzez Aplikację na jej wykonanie. W momencie potwierdzenia przez Partnera, że zrealizuje daną Usługę, Użytkownik zawiera z Partnerem odrębną umowę o świadczenie usług. Usługodawca nie jest dostawcą Usług i nie jest stroną umowy o świadczenie usług.
- Za anulowanie zamówionej Usługi przez Użytkownika uznawana jest sytuacja, w której Partner odpowiedział na zgłoszenie Użytkownika, które następnie Użytkownik odrzucił, anulował lub gdy odmówił skorzystania z Usługi.
- Gdy zgłoszenie zapotrzebowania na Usługę “na teraz” jest anulowane po upływie minuty od akceptacji przez Partnera, pobierana jest opłata za anulowanie Usługi w pełnej kwocie.
- Usługę zarezerwowaną na termin późniejszy można anulować bezkosztowo na co najmniej pół godziny przed ich planowaną realizacją, a zmodyfikować w zakresie miejsca i czasu na co najmniej 20 min przed planowanym czasem. W sytuacji gdy do planowanej Usługi zostało 20 min lub mniej nie ma możliwości jej anulowania ani modyfikacji.
- Gdy Użytkownik odmówił skorzystania z Usługi już po dotarciu Partnera na miejsce jej realizacji, jest zobowiązany do zapłaty tej części ceny, która odpowiada kwocie za dojazd do wskazanego przez Użytkownika miejsca, tj. “opłaty odległościowej” oraz opłaty za anulowanie Usługi w pełnej kwocie.
- Na każdym etapie realizacji Usługi, w zależności od jej rodzaju, Użytkownik może mieć dostęp do lokalizacji Partnera, czasu rozpoczęcia, zakończenia pracy, przerw w jej realizacji, może również zadzwonić do Partnera przez Aplikację.
V. Licencja
- Usługodawca udziela Partnerowi na czas posiadania przez niego zarejestrowanego Konta Partnera bezpłatnej, odwołalnej, niewyłącznej licencji na dostęp i korzystanie z Aplikacji zgodnie z niniejszymi Warunkami Ogólnymi, Polityką Prywatności i obowiązującymi warunkami sklepu z aplikacjami.
- Partner nie może przenosić ani udzielać sublicencji do prawa do korzystania z Aplikacji Pomoc Drogowa.
- W przypadku anulowania prawa do korzystania z Aplikacji, czy naruszania Regulaminu czy warunków licencji, anulowana zostanie również odpowiednia licencja niewyłączna.
VI. Odpowiedzialność i wzajemne relacje
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za jakość lub nieprawidłowości w świadczeniu Usług przez Partnerów, tym samym Usługodawca informuje, że Użytkownicy zobowiązani zostali na mocy ich umowy o korzystanie z Aplikacji do zgłaszania wszelkich roszczeń, reklamacji bezpośrednio do Partnera świadczącego Usługę.
- Aplikacja umożliwia przekazywanie zleceń, natomiast sama nie świadczy Usług. Aplikacja służy jako środek organizacji świadczenia Usług.
- Aplikacja Pomoc Drogowa jest dostarczana w najnowszej aktualnie dostępnej wersji. Usługodawca nie gwarantuje, że dostęp do Aplikacji będzie nieprzerwany lub wolny od błędów. Działanie Aplikacji może być ograniczone z powodu sporadycznych błędów technicznych.
- Usługodawca wskazuje, a Partner przyjmuje do wiadomości, że rolą Usługodawcy jest wyłącznie pośredniczenie pomiędzy nim a Użytkownikami. Korzystanie z Aplikacji nie powoduje nawiązania stosunku pracy, realizacji wspólnego przedsięwzięcia. Partner nie jest pracownikiem, agentem, pełnomocnikiem Usługodawcy i nie może działać w jego imieniu w jakikolwiek zakresie.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty lub szkody, które Partner może ponieść w wyniku korzystania z Aplikacji i działań Użytkowników, w tym między innymi: (i) wszelkie bezpośrednie lub pośrednie szkody majątkowe lub straty pieniężne; (ii) utratę zysku lub utratę przewidywanych oszczędności; (iii) utratę możliwości prowadzenia działalności, umów, kontaktów, renomy, reputacji i wszelkie straty, które mogą wynikać z przerwania działalności; (iv) utratę lub niedokładność danych; (v) oraz wszelkie inne rodzaje strat lub szkód.
- Partner ponosi pełną odpowiedzialność za naruszenie Regulaminu i/lub innych obowiązujących przepisów prawa. W sytuacji naruszenia zobowiązany jest niezwłocznie do jego zaprzestania i naprawienia jego skutków. Partner zobowiązany jest do zwrotu wszelkich należności, kar, grzywien, innych opłat, które może ponieść Usługodawcą w związku z nienależytym świadczeniem usług czy naruszeniem Regulaminu i/lub innych obowiązujących przepisów prawa.
VII. Ocena jakości Usług
- Usługodawca informuje, że umożliwia Użytkownikom wystawianie subiektywnych ocen Usług, poprzez przyznawanie gwiazdek. Średnia ocena jest powiązana z Kontem Partnera i będzie widoczna dla innych Użytkowników Aplikacji.
- Prawo wystawienia opinii przysługuje wyłącznie Użytkownikom którzy zakończyli korzystanie z wybranych Usług, za które zapłacili.
- Usługodawca informuje również, że analizuje poziom aktywności i zaangażowania Partnera biorąc pod uwagę ilość przyjmowanych, odrzucanych, zrealizowanych Usług czy braku reakcji na zlecenia. Konto Partnera, ze średnią 2 lub mniej może zostać zawieszone tymczasowo lub na stałe. Brak reakcji Partnera na informację o zawieszeniu Konta z powodu niskiej jakości Usług uprawnia Usługodawcę do natychmiastowego rozwiązania umowy.
VIII. OKRES OBOWIĄZYWANIA UMOWY I ROZWIĄZANIE UMOWY
- Warunki określone w niniejszym Regulaminie wchodzą w życie z dniem ich zaakceptowania przez Partnera.
- Partner może wypowiedzieć Umowę o korzystanie z Aplikacji w każdym czasie poprzez usunięcie Konta Partnera.
IX. Reklamacje, pozasądowe metody rozwiązywania sporów
- Usługodawca zobowiązuje się dostarczyć Partnerowi usługi zgodnie z umową.
- W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania usług świadczonych drogą elektroniczną z, w tym w szczególności ich niezgodności z umową, Partner jest uprawniony do złożenia reklamacji drogą elektroniczną na adres kontakt@pomocdrogowaapp.pl
- W reklamacji, o której mowa w ust. 2 powyżej Partner powinien podać swoje imię i nazwisko, nazwę firmy, adres do korespondencji, rodzaj i opis zaistniałego problemu.
- Usługodawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni.
- W przypadku braków w reklamacji wezwie Partnera do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie we wskazanym terminie.
X. Ochrona danych osobowych
- Usługodawca oświadcza, że jest Administratorem danych osobowych Partnera. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych należy kontaktować się na adres mailowy: kontakt@pomocdrogowaapp.pl Dane osobowe przetwarzane będą w celu niezbędnym do zawarcia i wykonania umowy, w tym świadczenia usług drogą elektroniczną tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO oraz art. 6 ust. 1 lit. c) RODO (obowiązek prawny), obsługi procesu składanych reklamacji, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (wykonanie umowy) oraz art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek prawny), dochodzenia roszczeń lub obrony praw, jako realizacja prawnie uzasadnionego interesu Administratora tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit f) RODO, prowadzenia badań statystycznych, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO - prawnie uzasadniony interes Administratora, jakim jest ulepszanie działania Aplikacji umożliwienie dopasowania go do potrzeb Partnera, usprawnienia prowadzenia działalności gospodarczej oraz archiwizacji dokumentów tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora jakim jest przechowywanie dokumentacji, sprawniejsze i efektywniejsze prowadzenie działalności, przedstawiania informacji na temat naszych produktów, oferty, promocji – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora jakim jest marketing własnych produktów i usług.
- W związku z przetwarzaniem danych osobowych, z zastrzeżeniem warunków określonych w przepisach RODO, osobie, której dane dotyczą przysługują następujące prawa: dostępu do danych osobowych, do sprostowania danych osobowych (aktualizacji), do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania, przeniesienia danych osobowych, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.
- W pozostałym zakresie zasady przetwarzania danych zostały określone w Polityce Prywatności https://pomocdrogowaapp.pl/polityka-prywatnosci Polityka prywatności zawiera w szczególności zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora, w tym informacje na temat podstaw i celów przetwarzania danych osobowych, okresów przetwarzania danych osobowych, odbiorców danych a także praw osób, których dane dotyczą. Znajdują się tam również informacje w zakresie stosowania w Serwisie plików cookies oraz narzędzi analitycznych.
- Usługodawca wskazuje, że w zakresie danych osobowych niezbędnych do realizacji umowy o świadczenie Usług to Partner jest administratorem danych osobowych Użytkowników i jest on obowiązany do przestrzegania przepisów w zakresie ochrony danych osobowych.
XI. Postanowienia końcowe
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do okresowych przerw technicznych w funkcjonowaniu Aplikacji w celu minimalizacji ryzyka wystąpienia awarii technicznej i dąży do tego aby przerwy techniczne były jak najmniej uciążliwe dla Użytkowników. W tym celu, w miarę możliwości, planuje je na godziny nocne.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy Ustawy o prawach konsumenta.
- Usługodawca nie jest związany żadnym kodeksem dobrych praktyk, o którym mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.
- Sądami właściwymi do rozstrzygania sporów wynikających z realizacji usługi są polskie sądy powszechne.
- Usługodawca może dokonywać zmian Regulaminu w następujących przypadkach:
- zmiany przepisów powszechnie obowiązującego prawa lub ich interpretacji/wykładni wpływających na zapisy Regulaminu czy też prawa i obowiązki Usługodawcy lub Użytkowników;
- wydania decyzji, orzeczenia lub innego podobnego aktu przez sądy, organy lub innego typu instytucje mające wpływ na zapisy Regulaminu czy też prawa i obowiązki Usługodawcy lub Użytkowników, jak również nałożenie określonych obowiązków przez takie sądy, urzędy czy innego typu instytucje;
- w przypadku zmian w zakresie świadczonych Usług, założeń, funkcjonalności czy organizacji prowadzenia Aplikacji lub sprzedaży w ogólności, w tym w szczególności spowodowanych względami organizacyjnymi, technologicznymi lub technicznymi, w tym w przypadku zmiany wymogów technicznych niezbędnych do korzystania z Aplikacji czy poszczególnych Usług lub założeń biznesowych, jak również zmian polegających na zakończeniu określonej Usługi, świadczeniu danej Usługi, formy czy zasad pośredniczenia ich zmianie czy też wprowadzeniu nowych Usług czy funkcjonalności czy organizacji Aplikacji;
- konieczności usprawnienia realizowanych Usług, funkcjonalności lub działania Aplikacji zapobiegania nadużyciom, czy konieczności w szczególności spowodowanej względami bezpieczeństwa;
- wystąpienia konieczności zmian redakcyjnych, w tym konieczności usunięcia niejasności lub wątpliwości interpretacyjnych dotyczących treści Regulaminu..
- O wszelkich zmianach niniejszego Regulaminu każdy Użytkownik zostanie poinformowany poprzez informacje w Aplikacji, zawierającą termin ich wejścia w życie. Termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich ogłoszenia
- Data wejścia w życie Regulaminu 10.04.2024
Regulamin aplikacji mobilnej “Pomoc Drogowa” dla Użytkowników
Niniejszy regulamin aplikacji mobilnej “Pomoc Drogowa”, dalej zwany “Regulaminem”, określa warunki oraz zasady korzystania z aplikacji Pomoc Drogowa, która jest oprogramowaniem łączącym kierowców (użytkowników aplikacji) i przedsiębiorców (świadczących usługi z zakresu pomocy drogowej), aby ułatwić im nawiązanie współpracy.
I. Definicje
- Umowa o Korzystanie z Aplikacji oznacza umowę zawartą pomiędzy Pomoc Drogowa App Sp. z o.o. w Warszawie a Użytkownikiem na podstawie Regulaminu, której przedmiotem jest udostępnianie Użytkownikom aplikacji mobilnej Pomoc Drogowa, umożliwiającej nawiązanie współpracy Użytkownika z Partnerem oraz innych usług wskazanych w niniejszym Regulaminie, w tym usługi świadczonej drogą elektroniczną przez Usługodawcę polegająca na prowadzeniu Konta Użytkownika.
- Użytkownicy oznaczają osoby, które zarejestrowały się w Aplikacji dla użytkowników w celu korzystania z oprogramowania i usług pośrednictwa świadczonych przez Pomoc Drogowa App.
- Aplikacja Pomoc Drogowa/ Aplikacja oznacza aplikację mobilną obsługiwaną przez Usługodawcę na urządzenia z dostępem do Internetu, w szczególności takie jak smartfon i tablet, służącą do pośredniczenia w świadczeniu usług pomocy drogowej, w tym obsługi zamówień i wymagań Użytkowników, wypłat od Usługodawcy, monitorowania swoich zarobków i wykonanych Usług.
- Pomoc Drogowa App/Usługodawca - oznacza spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (adres: ul. Rondo Ignacego Daszyńskiego 1, 00-843 Warszawa) wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem: 0001097214, NIP: 5273105775, REGON: 528208170.
- Usługi oznaczają świadczenia z zakresu szeroko rozumianej pomocy drogowej realizowane przez Partnerów zarejestrowanych w Aplikacji na rzecz Użytkowników. Usługi mogą polegać w szczególności na wezwaniu lawety i holowaniu auta, usługach wulkanizacyjnych, naprawy auta itp.
- Partnerzy oznaczają przedsiębiorców świadczących usługi z zakresu szeroko rozumianej pomocy drogowej zarejestrowanych w Aplikacji na obszarze przez siebie wskazanym.
- Konto Użytkownika jest zbiór informacji o Użytkowniku (w tym dane osobowe oraz historia jego zamówień) dający możliwość zmiany, anulowania, weryfikacji Usługi, dokonania oceny Partnera, korzystania z kodów rabatowych, składania oświadczeń.
- Usługi Pośrednictwa oznaczają usługi oferowane w Aplikacji przez Usługodawcę w zakresie nawiązania współpracy pomiędzy Partnerami a Użytkownikami za pośrednictwem Aplikacji.
II. Korzystanie z Aplikacji Pomoc Drogowa
- Aby korzystać z Aplikacji, należy bezpłatnie pobrać i zainstalować za pośrednictwem sieci Internet Aplikację na swoim urządzeniu mobilnym, z właściwą dla systemu operacyjnego na tym urządzeniu, zarejestrować się i założyć konto zgodnie z procedurą dostępną w Aplikacji i zaakceptować Regulamin oraz Politykę Prywatności.
- W trakcie rejestracji Użytkownik musi podać następujące dane: imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail oraz swoją lokalizację. Aktualną lokalizację należy podać każdorazowo podczas dokonywania zamówienia na Usługę. Istnieje również możliwość dodania karty płatniczej przypisanej do Konta Użytkownika.
- Użytkownik zobowiązany jest do przechowywania swoich danych logowania do Konta Użytkownika w bezpiecznym miejscu i nie może ujawnić ich osobom trzecim ani zezwalać im na dostęp do Aplikacji Pomoc Drogowa. Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność za poufność i bezpieczeństwo swojego konta Użytkownika.
- Użytkownik jest zobowiązany do podania swoich danych osobowych w sposób zgodny z prawdą, kompletny oraz do ich aktualizowania.
- Usługodawca świadczy usługi pośrednictwa między Użytkownikami a Partnerami z tym zastrzeżeniem, że sam nie świadczy Usług, które będą realizowane.
- Podczas korzystania z Aplikacji Pomoc Drogowa App w zależności od dostępnych Partnerów można wybrać, czy zapłacić za Usługę gotówką bezpośrednio Partnerom czy też skorzystać z płatności online w aplikacji Pomoc Drogowa App. Opłaty będą uwzględniać należne podatki, jeżeli będą one wymagane przez prawo. Opłaty mogą uwzględniać inne należne opłaty, opłaty drogowe lub opłaty dodatkowe, w tym opłaty rezerwacyjne, opłaty miejskie, opłaty lotniskowe lub opłaty za przetwarzanie płatności podzielonych.
- Podczas instalacji Aplikacji Pomoc Drogowa numer telefonu Użytkownika zostaje powiązany z odpowiednim Kontem Użytkownika i jest dodawany do bazy danych.
- W każdym momencie istnieje możliwość zrezygnowania z korzystania z Aplikacji Pomoc Drogowa App. W celu usunięcia Konta Użytkownika należy wysłać prośbę o usunięcie konta poprzez Aplikację lub na adres mailowy kontakt@pomocdrogowaapp.pl W przypadku usunięcia Konta Użytkownika, nie będzie możliwości przywrócenia danych z nim powiązanych. Dane osobowe Użytkownika będą przechowywane dalej o ile wymagane jest to obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie zasadami opisanymi w Polityce Prywatności.
III. Płatności, wzajemne rozliczenia.
- Opłata za Usługi jest wyświetlana w Aplikacji po wybraniu rodzaju Usługi. Może to być stawka ryczałtowa albo godzinowa. Koszt Usługi może być uzależniony także od miejsca jej realizacji tzw. “opłata odległościowa”, co oznacza, że nawet ta sama Usługa może różnić się ceną dla każdego Użytkownika oraz godziny realizacji Usługi.
- W trakcie realizacji Usługi może zaistnieć konieczność wykonania usług dodatkowych. Usługi te wraz z ich ceną zostaną zarekomendowane w Aplikacji w Koncie Użytkownika. W przypadku gdy Użytkownik nie wyrazi zgody na ich wykonanie nie zostanie naliczona żadna dodatkowa kwota.
- Zapłata za Usługę dokonywana jest przed jej realizacją.
- Płatność może być dokonana poprzez dostępne formy płatności online.
- Użytkownik musi posiadać środki wystarczające do dokonania płatności. Jeżeli na rachunku bankowym, który Usługodawca będzie próbował obciążyć, nie będzie odpowiednich środków, Użytkownik pokryje wszelkie opłaty oraz koszty poniesione przez Usługodawcę w rezultacie braku wystarczających środków na rachunku bankowym.
- W przypadku nieprawidłowego działania procedury płatności bezgotówkowej Użytkownik powinien skontaktować się bezpośrednio z operatorem płatniczym lub swoim dostawcą usług płatniczych.
- Wyłączną odpowiedzialność wobec Użytkownika za prawidłowość opłat za Usługi ponoszą Partnerzy.
- W przypadku płatności za Usługi za pomocą płatności w Aplikacji, Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne koszty płatności należne osobom trzecim (np. operatorom komórkowym, opłaty bankowe). Tacy usługodawcy mogą pobierać dodatkowe opłaty podczas przetwarzania płatności w Aplikacji. Pomoc Drogowa App nie ponosi odpowiedzialności za takie opłaty. Sposób płatności może również podlegać dodatkowym warunkom narzuconym przez właściwego zewnętrznego dostawcę usług płatniczych. Przed użyciem danej metody płatności należy zapoznać się z tymi warunkami.
IV. Zamawianie i anulowanie Usług
- Pomoc Drogowa App świadczy usługi pośrednictwa i umożliwia zawarcie umowy o świadczenie usług pomiędzy Użytkownikiem a Partnerami, przesyłając zamówienie Użytkowników bezpośrednio do Partnera.
- Istnieje możliwość zamówienia Usługi “na teraz” ale także możliwość zaplanowania jej na konkretny dzień i godzinę w czasie późniejszym.
- Do czasu potwierdzenia Usługi przez Użytkownika, Aplikacja umożliwia jej modyfikację.
- Usługę uznaje się za zamówioną w momencie, gdy Użytkownik wybierze Usługę i ją potwierdzi, a Partner zgodzi się poprzez Aplikację na jej wykonanie. W momencie potwierdzenia przez Partnera, że zrealizuje daną Usługę, Użytkownik zawiera z Partnerem odrębną umowę o świadczenie usług. Usługodawca nie jest dostawcą Usług i nie jest stroną umowy o świadczenie usług.
- Za anulowanie zamówionej Usługi przez Użytkownika uznawana jest sytuacja, w której Partner odpowiedział na zgłoszenie Użytkownika, które następnie Użytkownik odrzucił, anulował lub gdy odmówił skorzystania z Usługi.
- Gdy zgłoszenie zapotrzebowania na Usługę “na teraz” jest anulowane po upływie minuty od akceptacji przez Partnera, pobierana jest opłata za anulowanie Usługi w pełnej kwocie usługi.
- Usługę zarezerwowaną na termin późniejszy można anulować bezkosztowo na co najmniej pół godziny przed ich planowaną realizacją, a zmodyfikować w zakresie miejsca i czasu na co najmniej 20 min przed planowanym czasem. W sytuacji gdy do planowanej Usługi zostało 20 min lub mniej nie ma możliwości jej anulowania ani modyfikacji.
- Gdy Użytkownik odmówił skorzystania z Usługi już po dotarciu Partnera na miejsce jej realizacji, jest zobowiązany do zapłaty tej części ceny, która odpowiada kwocie za dojazd do wskazanego przez Użytkownika miejsca, tj. “opłaty odległościowej” oraz opłaty za anulowanie Usługi w kwocie wskazanej przez Partnera.
- Na każdym etapie realizacji Usługi, w zależności od jej rodzaju, Użytkownik może mieć dostęp do lokalizacji Partnera, czasu rozpoczęcia, zakończenia pracy, przerw w jej realizacji, może również zadzwonić do Partnera przez Aplikację.
V. Licencja
- Usługodawca udziela Użytkownikowi na czas posiadania przez niego zarejestrowanego Konta Użytkownika bezpłatnej, odwołalnej, niewyłącznej licencji na dostęp i korzystanie z Aplikacji zgodnie z Regulaminem, Polityką Prywatności i obowiązującymi warunkami sklepu z aplikacjami.
- Użytkownik nie może przenosić ani udzielać sublicencji do prawa do korzystania z Aplikacji Pomoc Drogowa.
- W przypadku anulowania prawa do korzystania z Aplikacji, czy naruszania Regulaminu czy warunków licencji, anulowana zostanie również odpowiednia licencja niewyłączna.
VI. Odpowiedzialność
- Usługodawca nie może zagwarantować ani nie ponosi odpowiedzialności za jakość lub nieprawidłowości w świadczeniu Usług przez Partnerów. Korzystanie z Aplikacji zależy w dużej mierze od zachowania i dostępności Partnerów. Usługodawca nie gwarantuje, że oferty świadczenia Usług będą dostępne zawsze i w każdej lokalizacji.
- Aplikacja umożliwia przekazywanie zleceń, natomiast sama nie świadczy Usług. Aplikacja służy jako środek organizacji świadczenia Usług.
- Prawo konsumenta do odstąpienia od umowy i zwrotu nie ma zastosowania do zamówień świadczenia Usług w Aplikacji.
- Aplikacja Pomoc Drogowa jest dostarczana w najnowszej aktualnie dostępnej wersji. Usługodawca nie gwarantuje, że dostęp do Aplikacji będzie nieprzerwany lub wolny od błędów. Działanie Aplikacji może być ograniczone z powodu sporadycznych błędów technicznych.
VI. Kody promocyjne
- Pomoc Drogowa App może udostępniać swoim Użytkownikom kody promocyjne, na wybrane Usługi. Użytkownik może wykorzystać rabat do dokonania płatności za Usługę. Kod promocyjny ma swój termin ważności każdorazowo wskazywany w informacji o uzyskaniu dostępu do takiego kodu promocyjnego.
- Każdy kod można wykorzystać tylko jeden raz. Niewykorzystana część rabatu nie przechodzi na kolejne Usługi.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do anulowania kodu promocyjnego z ważnych powodów, do których należą w szczególności sytuacje używania kodu niezgodnie z prawem lub nieuczciwie, wygenerowanie kodu w wyniku błędu lub utrata przez niego ważności.
VII. Zasady zamieszczania opinii przez Użytkowników
- Usługodawca umożliwia Użytkownikom wystawianie subiektywnych ocen Usług, poprzez możliwość przyznawania gwiazdek.
- Prawo wystawienia opinii przysługuje wyłącznie Użytkownikom którzy zakończyli korzystanie z wybranych Usług.
- Wystawienie oceny możliwe jest wyłącznie w terminie 14 dni od zakończenia korzystania z Usługi, którego opinia dotyczy.
- Weryfikacja systemowa jest ograniczona tylko i wyłącznie do Użytkowników, którzy rzeczywiście zamówili Usługę.
VIII. Odstąpienie od umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną
- W przypadku umów o świadczenie drogą elektroniczną usług o charakterze ciągłym i bezterminowym Użytkownikowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy.
- Odstąpienie od umowy, o którym mowa w ust. 1 możliwe jest w każdym czasie i bez podawania przyczyny. Należy złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
- Oświadczenie, o którym mowa w ust. 2 Użytkownik może złożyć zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego dokumentu.
- Oświadczenie o odstąpieniu powinno zostać złożone na piśmie i przesłane wiadomością e-mail na adres: kontakt@pomocdrogowaapp.pl
IX. Reklamacje, pozasądowe metody rozwiązywania sporów
- Usługodawca zobowiązuje się dostarczyć Użytkownikowi usługi zgodnie z umową.
- W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania usług świadczonych drogą elektroniczną, w tym w szczególności ich niezgodności z umową, Użytkownik jest uprawniony do złożenia reklamacji drogą elektroniczną na adres kontakt@pomocdrogowaapp.pl lub drogą pisemną na adres: ul. Rondo Ignacego Daszyńskiego 1, 00-843 Warszawa
- W reklamacji, o której mowa w ust. 2 powyżej Użytkownik powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i opis zaistniałego problemu.
- Usługodawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni.
- W przypadku braków w reklamacji wezwie Użytkownika do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie we wskazanym terminie.
- Działając na podstawie art. 14 ust 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) Usługodawca informuje, że pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr Komisja Europejska udostępniła platformę internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platformę ODR).
- Dla konsumentów dostępne są następujące, pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: za pomocą miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej lub jednej z organizacji społecznych, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów np. Federacji Konsumentów.
- Szczegółowe informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń są dostępne w siedzibach lub na stronach rzeczników konsumentów, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej, właściwych organizacji społecznych oraz pod adresami dostępnymi na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Reklamacje Użytkowników dotyczące Usług i/lub realizacji umowy o świadczenie usług, winny być składane bezpośrednio do Partnerów z wykorzystaniem jego danych kontaktowych wskazanych w Aplikacji.
X. Ochrona danych osobowych
- Usługodawca oświadcza, że w pewnym zakresie także jest Administratorem danych osobowych Użytkownika. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych należy kontaktować się na adres mailowy: kontakt@pomocdrogowaapp.pl Dane osobowe przetwarzane będą w celu niezbędnym do zawarcia i wykonania umowy, w tym świadczenia usług drogą elektroniczną tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO oraz art. 6 ust. 1 lit. c) RODO (obowiązek prawny), obsługi procesu składanych reklamacji, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (wykonanie umowy) oraz art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek prawny), dochodzenia roszczeń lub obrony praw, jako realizacja prawnie uzasadnionego interesu Administratora tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit f) RODO, prowadzenia badań statystycznych, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO - prawnie uzasadniony interes Administratora, jakim jest ulepszanie działania Aplikacji umożliwienie dopasowania go do potrzeb Użytkownika, usprawnienia prowadzenia działalności gospodarczej oraz archiwizacji dokumentów tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora jakim jest przechowywanie dokumentacji, sprawniejsze i efektywniejsze prowadzenie działalności, przedstawiania informacji na temat naszych produktów, oferty, promocji – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora jakim jest marketing własnych produktów i usług.
- W związku z przetwarzaniem danych osobowych, z zastrzeżeniem warunków określonych w przepisach RODO, osobie, której dane dotyczą przysługują następujące prawa: dostępu do danych osobowych, do sprostowania danych osobowych (aktualizacji), do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania, przeniesienia danych osobowych, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.
- W pozostałym zakresie zasady przetwarzania danych zostały określone w Polityce Prywatności https://pomocdrogowaapp.pl/polityka-prywatnosc Polityka prywatności zawiera w szczególności zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora, w tym informacje na temat podstaw i celów przetwarzania danych osobowych, okresów przetwarzania danych osobowych, odbiorców danych a także praw osób, których dane dotyczą. Znajdują się tam również informacje w zakresie stosowania w Serwisie plików cookies oraz narzędzi analitycznych.
- Usługodawca oświadcza, że w zakresie danych osobowych niezbędnych do realizacji umowy o świadczenie Usług przez Partnerów (od jego złożenia po ewentualne reklamacje, roszczenia) administratorem danych osobowych Użytkowników jest wybrany przez Użytkownika Partner.
XI. Postanowienia końcowe
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do okresowych przerw technicznych w funkcjonowaniu Aplikacji w celu minimalizacji ryzyka wystąpienia awarii technicznej i dąży do tego aby przerwy techniczne były jak najmniej uciążliwe dla Partnerów. W tym celu, w miarę możliwości, planuje je na godziny nocne.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy Ustawy o prawach konsumenta.
- Usługodawca nie jest związany żadnym kodeksem dobrych praktyk, o którym mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.
- Sądami właściwymi do rozstrzygania sporów wynikających z realizacji usługi są polskie sądy powszechne.
- Usługodawca może dokonywać zmian Regulaminu w następujących przypadkach:
- zmiany przepisów powszechnie obowiązującego prawa lub ich interpretacji/wykładni wpływających na zapisy Regulaminu czy też prawa i obowiązki Usługodawcy lub Partnerów,
- wydania decyzji, orzeczenia lub innego podobnego aktu przez sądy, organy lub innego typu instytucje mające wpływ na zapisy Regulaminu czy też prawa i obowiązki Usługodawcy lub Partnerów, jak również nałożenie określonych obowiązków przez takie sądy, urzędy czy innego typu instytucje;
- w przypadku zmian w zakresie świadczonych Usług, założeń, funkcjonalności czy organizacji prowadzenia Aplikacji lub sprzedaży w ogólności, w tym w szczególności spowodowanych względami organizacyjnymi, technologicznymi lub technicznymi, w tym w przypadku zmiany wymogów technicznych niezbędnych do korzystania z Aplikacji czy poszczególnych Usług lub założeń biznesowych, jak również zmian polegających na zakończeniu określonej Usługi, świadczeniu danej Usługi, formy czy zasad pośredniczenia ich zmianie czy też wprowadzeniu nowych Usług czy funkcjonalności czy organizacji Aplikacji;
- konieczności usprawnienia realizowanych Usług, funkcjonalności lub działania Aplikacji zapobiegania nadużyciom, czy konieczności w szczególności spowodowanej względami bezpieczeństwa;
- wystąpienia konieczności zmian redakcyjnych, w tym konieczności usunięcia niejasności lub wątpliwości interpretacyjnych dotyczących treści Regulaminu.
- O wszelkich zmianach niniejszego Regulaminu każdy Partner zostanie poinformowany poprzez informacje w Aplikacji, zawierającą termin ich wejścia w życie. Termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich ogłoszenia.
- Data wejścia w życie Regulaminu: 10.04.2024
Załącznik nr 1
Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy
Ja, niżej podpisany ……………………………………………..niniejszym oświadczam, że odstępuję od umowy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia …………………………………………………………..
…………………………………………….
data i podpis